onsdag 29. januar 2014

HEIJA BLOGGEN!!! LENGE SIDEN AWI

Nå har vi fått ein te øvingsoppgave. Den går ut på at vi skulle lage 12 forskjellige reklamer ut i fra de 12 dramatiseringskategoriene. yey

1 og 2: Produktet i fokus og produktet i bruk
3: Problem som telefonen skal løse  
4: Problem og løsning:
- Før og nå, produktet vil gjøre ting bedre enn det var før.

nr. 5
Resultatet:
- Resultatet vil være hvordan ting har endret seg når du har kjøpt produktet.

nr. 6
Sammenlikning:
- Sammenlikne med enten andre firma eller med tidligere produkter innen sitt eget firma.

nr. 7
Opprinnelse eller råvarer:
- Fortelle om hvor bra råvarene til produktet er og hvor bra det er laget.

nr. 8
Testimonium:
- bruke en ekspert eller kjendis som skryter av produktet.

nr. 9
Den aksepterte overdrivelse:
- overdrive så mye at det er greit.

nr. 10
- Oppgi fakta og informasjon om produktet.

nr. 11
Analogi:
- Å kunne sammenlikne menneskelige problemer med dyrs atferd i sine fabler.

nr. 12
Aktualitet:
-bringer nyheter inn i reklamen for å vise at produktet er aktuelt i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar